Ледена Епоха с Тим Ферис – 4 лесни неща, с които да започнете [2 част]

Как студения душ може да стопи мазнините ви


Ако съчетаем изводите от изследванията с данните от хора, които следят напредъка си при експериментите си със студа, за които говорихме в първа част, ще открием 4 прости неща, с които може да започнете, за да отслабнете:

1. Поставете плик с лед на врата и горната част на гърба си и го дръжте 20-30 минути, за предпочитане вечер, когато чувствителността към инсулин е възможно най-ниска. Обикновено Ферис слага кърпа на кушетката си, докато пише или гледа филм, и просто ляга върху леда.

2. Пийте поне по половин литър ледена вода на празен стомах веднага след събуждане. Според поне две изследвания това ускорява метаболитното ви ниво с 24-30%, като пикът настъпва 40 до 60 минути след това. Към закуската си от бавни въглехидрати можете да пристъпите 20-30 минути по-късно.

3. Взимайте студени душове от по 5-10 мин. преди закуска и/или преди лягане. Облейте цялото си тяло с топла вода в продължение на 1-2 минути, след което излезте изпод струята и нанесете шампоана. Спрете изцяло топлата вода и изплакнете само главата и лицето си.

След това влезте под студената струя и застанете така, че водата да пада върху врата и гърба ви. Останете в това положение за няколко минути, докато свикнете с температурата, и използвайте сапуна както обикновено. Обърнете се и се измийте както обикновено.

Това ще ви събуди по-ефективно и от крясък в ухото.

4. Ако нямате търпение и можете да понесете повече, използвайте студени вани, при които обаче ще трябва да потреперите.

За допълнителен термогеничен ефект глътнете 200-450 милиграма капсули от лют червен пипер около половин час предварително с 10-20 гр протеини (пилешки гърди или протеинов шейк например). Не ви съветвам да ядете лют червен пипер и капсацин като цяло на гладен стомах. Повярвайте ми, идеята не е никак добра.

5 причини да си вземете студен душ

line

В това видео, не кой да е, а самият Бен Грийнфилд от bengreenfieldfitness.com ни показва как си взема леден душ всяка сутрин като част от дневната си рутина, използван от него най-вече заради въпросната термогенеза. И ако се чудите за неща като с каква вода да започнете: с топла или студена, каква температура да използвате за ледения си душ, колко често да сменяте топло и студено, какви са ползите от студа, коя част от тялото си да излагате на студената вода, то изгледайте видеото – Бен ще ви отговори.

Колегите ни от Artofmanliness също имат какво да споделят по въпроса:


Да видим ползите и според Тим Ферис

line

1. Краткотрайното излагане на студ (30 минути) води до разграждане на мастни киселини с цел генериране на топлина чрез треперене. Самото треперене често се оказва достатъчно за мобилизацията на GUT-4 по повърхността на мускулните клетки, а от там и за по-бързото нарастване на мускулния обем.

2. Дори за кратко излагането на студ, придружено от треперене, може да увеличи количеството адипонектин и съответно усвояването на глюкозата в мускулната тъкан. Това въздействие може да продължи дълго след като излагането на студ приключи.

3. Дори и да не треперите, все пак е възможно да използвате мазнините, които горят мазнини, като стимулирате термогенезата на КАТ (затова говорихме в първа част – линк по-горе). Любопитното е, че при упражнения под вода, дори без треперене, има малко, почти неусетно нарастване на мускулната тъкан на фона на физическото натоварване в обикновена среда.

4. Студената вода укрепва имунитета.

Рязкото излагане на студ има имуностимулиращ ефект, а предварителното загряване чрез физическо натоварване или топла вода може само да ускори реакцията на организма. Това вероятно се дължи на увеличеното количество норепинефрин в кръвта.

5. Има още една причина да си взимате ледени душове, която няма нищо общо със загубата на килограми: те са ефективно средство за борба с депресията. При едно проучване пациентите взимат душове с температура 20 °С в продължение на две-три минути, като преди това в продължение на пет минути постепенно свикват с все по-ниската температура на водата, за да не бъде процедурата толкова шокираща – оказва се, че този метод работи.


Освен първа част, която е задължителна ако искате да разберете добре какво влияние оказва студът на вашето тяло, вижте още и:

line

Лекция на Луис Пю, покорил Северния полюс по бански.

Прякорът на Луис Пю е „Бялата мечка“. Защо ли?

Ами защото мина с плуване през Северния полюс по съвсем обикновен бански, все едно плуваше в басейна в задния си двор, в буквално смъртоносно ледена вода.

Гледайте лекцията му – в нея има невероятни кадри и доста искрени коментари за плуването при екстремно ниски температури – има и субтитри на български!

Експериментите на Рей Крониз

Разгледайте експериментите на Рей с излагане на студ.

Ще откриете още възможности за ускоряване на процеса на отслабване. Щом знае как да направи така, че совалките на НАСА да не се възпламеняват при навлизане в атмосферата, сигурно може да помогне и на вас да изгубите малко топлина.

signature

Виж още и:

Leave a Reply

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of